Un 19% das prazas nas oposicións docentes fican sen adxudicar
A cifra é tres puntos superior á convocatoria do 2018 e confirma unha tendencia á alza nos últimos anos, especialmente centrada nas especialidades de secundaria
Unha vez que se coñecen os resultados de todos os tribunais das diferentes especialidades nas que se convocaron oposicións a corpos docentes, confírmase a reiterada denuncia efectuada pola CIG-Ensino do inflado de prazas efectuado pola Consellaría de Educación: das 2064 prazas vendidas como nova cifra “histórica” polo equipo de goberno da conselleira, só se cobren 1671, unha cifra inferior á da convocatoria de 2018, na que se adxudicaron 1723 prazas dun total de 2050 ofertadas.
A maior parte das prazas que fican desertas proveñen da convocatoria de promoción interna ou acceso. A CIG-Ensino xa denunciara na Mesa Sectorial na que a Xunta impuxo unilateralmente a oferta de emprego que se estaba a incrementar estas prazas máis alá do mínimo fixado pola normativa legal para poder vender que se superaba novamente a cifra de 2000 prazas na OPE. Así, dun total de 276 prazas ofertadas (14 máis que no 2018) só se cubriron 17 (por 21 do ano anterior).
ESPECIALIDADES CON PRAZAS DESERTAS |
PRAZAS OFERTADAS |
PRAZAS ADXUDICADAS |
PRAZAS DESERTAS |
004 Lingua castelá e literatura |
55 |
54 |
1 |
005 Xeografía e historia |
55 |
51 |
4 |
006 Matemáticas |
120 |
97 |
23 |
061 Economía |
65 |
63 |
2 |
101 Administración de Empresas |
50 |
44 |
6 |
105 Formación e Orientación Laboral |
60 |
40 |
20 |
107 Informática |
30 |
16 |
14 |
111 Organización e Procesos de Mantemento de Vehículos |
20 |
13 |
7 |
112 Organización e Proxectos de Fabricación Mecánica |
15 |
13 |
2 |
116 Procesos na Industria Alimentaria |
15 |
13 |
2 |
124 Sistemas Electrónicos |
15 |
14 |
1 |
209 Mantemento de Vehículos |
30 |
21 |
9 |
211 Mecanizado e Mantemento de Máquinas |
18 |
15 |
3 |
033 Francés (Primaria) |
70 |
32 |
38 |
Nas probas de ingreso destacan novamente especialidades dos corpos de profesorado de ensino secundario (PES) e de formación profesional (PTFP), xa que dun total de 1018 prazas entre ambos corpos só aprobaron 922 aspirantes, ficando sen cubrir 96 prazas, perto dun 10% do total. No caso do corpo de mestres a única especialidade na que non se cubriron todas as prazas volve ser de novo Francés, na que son máis as prazas desertas que as cubertas (38 e 32 respectivamente).
Entre as especialidades nas que non se cubriron todas as prazas destacan, ademais da especialidade de Francés no corpo de mestres, a de Informática, co perto da metade de prazas sen adxudicar, FOL, Organización e Procesos de Mantemento de de Vehículos (PES) ou Mantemento de Vehículos (PTFP) todas eles con ao redor dun terzo de prazas vacantes. Matemáticas volve de novo a deixar prazas desertas, nesta ocasión cun 19% de prazas sen adxudicar.
Nin concurso oposición nin mellora no desenvolvemento das oposicións
Con independencia da actuación dalgúns tribunais que, desde a CIG-Ensino, consideramos fóra de lugar, o sindicato centra de novo as súas críticas na Consellaría de Educación, que ten na súa man a posibilidade de mudar a dinámica que se asentou nestes últimos anos nas oposicións docentes, ao desaparecer na maioría das especialidades dos corpos de secundaria a posibilidade de cumprir o modelo legal asentado para acceder aos corpos docentes, que non é outro que o concurso-oposición.
O feito de que a Consellaría faga ouvidos xordos ás propostas que desde a CIG-Ensino lle vimos trasladando para diminuír a carga de traballo dos tribunais e para garantir, na medida do posíbel, o anonimato das persoas aspirantes, está de novo a provocar unha criba absolutamente desproporcionada na 1ª fase da oposición. Así, pouco máis do 16% das aspirantes en secundaria superou a 1ª proba, por un 21% no corpo de mestres. O elevado número de aspirantes por tribunal e o feito de que estes teñan asignados cometidos que podería facer a Consellaría, como é a baremación da fase de méritos, xunto co escaso tempo do que se dispón para rematar todo o proceso, implica que en moitos casos esa criba se dispare ás cifras que vemos nesta convocatoria.
Mais se o filtro desproporcionado é un resultado inxusto, no que o criterio non parece ser a selección das persoas que cumpren os criterios de avaliación para superar a primeira parte da oposición senón seleccionar un número delas que faga máis asumíbel para os tribunais poderen rematar correctamente os seus traballos, o que xa non admite ningún tipo de escusa é a decisión maioritaria nos tribunais de secundaria de impedir que superen a 2ª fase máis aspirantes que prazas se ofertan.
oposicións docentes 2019 |
corpo de mestres |
secundaria (todos os corpos) |
a2-a1 |
total ingreso e acceso |
total ingreso |
PRAZAS OFERTADAS |
770 |
1.018 |
276 |
2.064 |
1.788 |
PRAZAS CUBERTAS |
732 |
922 |
17 |
1.671 |
1.654 |
DIFERENZA |
38 |
96 |
259 |
393 |
134 |
Porcentaxe de prazas sen cubrir |
4,9 % |
9,4 % |
93,8 % |
19,0 % |
7,5 % |
Así, a diferenza é total ao respecto dos tribunais do corpo de mestres. Mentres que nas especialidades do corpo de mestres superan a fase de oposición 1,4 aspirantes por praza, accedendo ao concurso 1100 para 770 prazas, no caso das especialidades de secundaria o acceso á fase de concurso é unha falacia: nin sequera chegan a fase de concurso unha persoa por praza, quedando en 960 aspirantes para 1018 prazas. É obvio que esta diferenza amosa unha consideración ben diferente por parte dos diferentes tribunais que, desde o punto de vista da CIG-Ensino non ten xustificación. Desde o sindicato apelamos novamente os tribunais para que se cumpra coa intención clara do acceso á función docente mediante o concurso oposición e trasladaremos de novo á administración educativa propostas que, malia o restritivo marco legal estatal no que nos movemos, poidan introducir cambios e melloras substanciais no desenvolvemento das probas selectivas e nas garantías das persoas aspirantes.