
Propostas da CIG-Ensino para a negociación coa Consellaría neste treito final do curso
Mesa Sectorial
Propostas de temas de negociación
A CIG-Ensino xa lle entregou á Conselleira de Educación unha
serie de propostas de temas para negociar ao principio deste curso escolar co
obxecto de seren tratadas na Mesa Sectorial. A negociación de moitos deles terá
que ser trasladada para o curso que vén, unha vez que xa estamos na recta final
do remate de curso.
Despois da nosa insistencia e das campañas realizadas, a Consellaría comprometeuse a presentar un calendario de temas para negociar antes de rematar o curso. Asumiu, en distintas mesas, que, entre outros, se negociasen as condicións de traballo dos itinerantes, uns novos criterios para mellorar os cadros de persoal dos Centros de Educación Infantil e Primaria (CEIPs) e a negociación do horario lectivo e laboral dos mestres.
A CIG-Ensino, á parte dos temas que xa ten comprometidos coa Consellaría, proporá que, neste trimestre, antes do 15 de xuño, se negocien tamén novos criterios para impedir as dificultades existentes para que os centros se acollan á xornada lectiva continuada, negociación dos criterios para poder aplicar a redución horaria aos maiores de 55 anos, dotación de administrativos/as en todos os centros de infantil e primaria, redución das ratios máximas, dotación e extensión das bibliotecas escolares, conciliación da vida laboral e familiar (modificación da Orde do 28 de xuño de 2006, permiso de paternidade, etc.), oferta de F.P. para o vindeiro curso, pagas extras completas, etc.
Proposta da CIG-Ensino para negociar no último
trimestre do curso 2006-2007
2. Redución lectiva e laboral do profesorado de Infantil e Primaria para igualalo co profesorado de secundaria, 18 horas lectivas, como máximo.
3. Novos criterios para mellorar os cadros de persoal dos centros EEI, CRA, CEP, CEIP, CEE e CPI.
4. Nova regulamentación que facilita que os centros se poidan acoller á xornada continuada durante todo o ano.
5. Redución horaria para os maiores de 55 anos, sen perda remunerativa.
6. Dotación de Administrativos/as nos centros de Educación Infantil e Primaria.
7. Mellora das condición de traballo do profesorado itinerante.
8. Redución do número de alumnos/as por aula.
9. Dotación e extensión das bibliotecas escolares.
10. Conciliación da vida familiar e laboral.
11. Oferta de formación do profesorado para o vindeiro curso.
12.
Pagas extras
completas
INTRODUCIÓN
A CIG-Ensino xa lle entregou á
Conselleira de Educación unha serie de propostas de temas para negociar ao
principio deste curso escolar co obxecto de tratar na Mesa Sectorial. A
negociación de moitos deles terá que ser trasladada para o curso que vén, unha
vez que xa estamos na recta final do remate de curso.
Despois da nosa insistencia e das
campañas realizadas, a Consellaría comprometeuse a presentar un calendario de
temas para negociar antes de rematar o curso. Asumiu, en distintas mesas, que,
entre outros, se negociasen as condición de traballo dos itinerantes, uns novos
criterios para mellorar os cadros de persoal dos Centros de Educación Infantil e
Primaria (CEIPs) e a negociación do horario lectivo e laboral dos mestres.
A CIG-Ensino, á parte dos temas
que xa ten comprometidos coa Consellaría, proporá que, neste trimestre, antes do
15 de xuño, se negocien tamén novos criterios para impedir as dificultades
existentes para que os centros se acollan á xornada lectiva continuada,
negociación dos criterios para poder aplicar a redución horaria aos maiores de
55 anos, dotación de administrativos/as en todos os centros de infantil e
primaria, redución das ratios máximas, dotación e extensión das bibliotecas
escolares, conciliación da vida laboral e familiar, oferta de F.P. para o
vindeiro curso, pagas extras completas, etc.
CALENDARIO
ESCOLAR
Restabelecemento da xornada
continua reducida de 4 horas nos meses de xuño e setembro.
Despois da folga masiva e da
mobilización do día 3 de maio no ensino público e, tamén, a realizada no ensino
privado concertado en contra da supresión da xornada continua reducida durante
os meses de xuño e setembro, á Conselleira no lle queda máis remedio que
rectificar, restabelecendo o tipo de xornada que na actualidade está en
vixencia, do contrario estarían ante un comportamento totalmente autoritaria e
de desprezo á vontade da maioría do profesorado.
HORARIO LECTIVO DO PROFESORADO DE
INFANTIL E PRIMARIA
Ø
18
períodos lectivos, como máximo, de docencia para todo o profesorado de Infantil
e Primaria, igual que o profesorado de Educación
Secundaria.
Co obxecto de reducir o horario
lectivo e laboral do profesorado e estabelecer un horario semellante ao
profesorado de secundario, propomos como horario semanal individual do
profesorado o seguinte:
§
Períodos lectivos: 18 períodos
lectivos como máximo.
-
Horas complementarias
fixas:
o
1 hora de coordinación
pedagóxica.
o
1 hora de titoría de atención a
pais e nais.
o
1 hora, como mínimo, de
dedicación á coordinación do ciclo.
o
De cero a 2 períodos de
garda.
§
As restantes horas de dedicación ao
centro serán computábeis mensualmente.
A permanencia mínima do
profesorado, computada no seu horario semanal, non poderá ser menos de 3 horas
diarias de luns a venres. O número de períodos lectivos diarios impartidos polo
profesor estará comprendido entre un mínimo de
Ø
Estabeleceranse, entre outras, as
seguintes reducións horarias mínimas sobre o horario lectivo (partindo sempre
das 18 horas lectivas):
§
O/A coordinador/a do Equipo de
Normalización Lingüística (en centros de menos de 6 unidades, 2 períodos
lectivos; centros de
§
O/A coordinador/a de ciclo (en centros de
menos de 6 unidades, 2 períodos lectivos; en centros de
§
O/A Xefe/a do Departamento de
actividades complementarias e extraescolares (en centros de menos de 6 unidades,
1 período lectivo; en centros de
§
O/A coordinador/a de formación do
centro (en centros de menos de 6 unidades, 2 períodos lectivos; en centros de
§
Ampliación da redución do horario
lectivo para a titoría, os/as
membros dos equipos directivos e o/a responsábel de novas tecnoloxías.
§
O/A responsábel da biblioteca (en
centros de menos de 6 unidades, 2 períodos lectivos; centros de
NOVOS CADROS DE
PERSOAL:
Negociación
dos criterios para elaborar uns novos cadros de persoal dos CEI, CEP, CRA e CPI,
que contemplen, entre outras, as seguintes propostas:
§
Todos
os centros terán catalogados tantos postos de Educación Infantil e Primaria como sexan
necesarios.
§
Elaboración
duns novos cadros de persoal partindo de 18 horas lectivas, como máximo, para
todo o profesorado de Educación Infantil e Primaria.
§
Contemplación
dos/das repetidores/as para fixar os grupos.
§
A
Consellaría garantirá que os docentes responsábeis da biblioteca teñan a
redución horaria lectiva suficiente para desenvolver o seu traballo, atención á
biblioteca escolar, coordinador/ora do Equipo de Normalización
Lingüística.
§
Catalogaranse
postos de Orientador/a en todos os centros de EI e/ou EP de máis de 6 unidades.
Cada 12 unidades máis, catalogarase un posto máis de Psicoloxía/Pedagoxía
(Orientador/ora)
§
Servizo
de orientación comarcalizado para aqueles centros de menos de 6
unidades.
§
Catalogarase
un posto de apoio para a atención ás necesidades educativas especiais por cada 6
unidades de Infantil e/ou Primaria, do seguinte xeito: até 6 unidades, 1 posto
de PT; 12 unidades, 1 posto de PT e 1 de AL; 18 unidades, 2 postos de PT, 1 de
AL e así sucesivamente.
§
Todos
os centros terán especialistas, independentemente do número de unidades do
centro.
§
Ampliación
dos Equipos Específicos de Orientación.
§
Deseñaranse
propostas e catálogos específicos para zonas ou colexios de actuación preferente
e con necesidades específicas.
CENTROS DE INFANTIL E
INFANTIL/PRIMARIA DE MENOS DE 3 UNIDADES
Urxe elaborar un plano específico
que supoña unha nova ordenación do ensino no medio rural, fundamentalmente nos
centros de menos de 3 unidades, e que leve a garantir un servizo de calidade e
unhas condicións de traballo para o profesorado semellante ás do resto dos
centros, que garanta a escolarización no seu contorno e cos mesmos parámetros de
calidade que nos centros completos.
MELLORA DAS
RATIOS:
Ø
Redución
das ratios máximas en todos os niveis educativos: o número de alumnos/as por
aula:
§
Máximo
de 15 alumnos/as en Infantil, reducindo a 12 se escolarizan alumnos/as de
diferentes idades. Como criterio xeral non se escolarizarán nunha mesma aula
nenos/as de diferente niveis educativos.
§
Máximo
de 20 alumnos/as en Primaria.
§
Redución
das ratios nas unidades que escolaricen nenos/as con necesidades educativas
especiais. A ratio será, como máximo, de 15 alumnos/as en Primaria e 12 en
Infantil.
§
Desdobramentos
dos grupos que superen 15 alumnos/as na área de Lingua
estranxeira.
§
Mentres
non se xeneralice a redución de ratios nas escolas unitarias non poderá haber
un/unha único/a docente se os/as alumnos/as escolarizados/as son máis de
12.
XORNADA ÚNICA
Ø
Nova regulamentación que facilite
aos centros de xornada única partida acollerse á xornada continuada durante todo
o ano.
§
Negociación dunha nova
regulamentación para facilitar que os centros se poidan acoller á xornada
continuada e que non estea condicionada polo transporte escolar. No referente á
participación dos pais/nais, como máximo, debe solicitarse a participación do
50% do censo e para ser aprobada necesitaríanse os dous terzos dos votos
emitidos. A Consellaría garantirá actividades extraescolares nestes
centros.
REDUCIÓN HORARIA PARA OS/AS MAIORES DE 55
ANOS
Negociación
da redución horaria voluntaria para todo o profesorado sen perda remunerativa
que teña 55 anos, desde un mínimo dun terzo até un máximo da metade do seu
horario lectivo.
DOTACIÓN DE PERSOAL ADMINISTRATIVO A
TODOS OS CENTROS DE INFANTIL E
PRIMARIA
Cómpre
dotar urxentemente de administrativos/as todos os centros de Infantil e
Primaria.
DOTACIÓN E EXTENSIÓN DAS BIBLIOTECAS
ESCOLARES
§
Fixación
do marco lexislativo que defina o lugar da biblioteca no marco educativo
integrándoa na estrutura organizativa do centro. Este marco lexislativo deberá
contemplar tamén políticas específicas que apoien o seu desenvolvemento.
§
A
Administración educativa garantirá que o/a docente responsábel da biblioteca
teña, para desenvolver as súas funcións, a redución suficiente do seu horario
lectivo e complementario.
§
As
bibliotecas deberán contar cun fondo documental adecuado e actualizado, así como
con instalacións e equipamentos apropiados ás súas
funcións.
CONCILIACIÓN
DA VIDA LABORAL E FAMILIAR
OFERTA
DE F.P. PARA O VINDEIRO CURSO
PAGAS
EXTRA COMPLETAS
MELLORAS
DAS CONDICIÓNS LABORAIS PARA O PROFESORADO QUE IMPARTE DOCENCIA EN MAÍS DUN
CENTRO
A
CIG-Ensino non considera desexábel a existencia do perfil de profesorado
itinerante, pois significa a existencia dunhas peores condicións de traballo
para o profesorado que está nesta situación. Mais, considerando que é difícil
garantir os mesmos servizos e ensinanzas nas escolas do rural se non se cobren
certos postos de forma itinerante, entende que cómpre regular esta situación
procurando unha mellora deste tipo de postos. A súa cobertura debe ser
voluntaria e evitarase que, agás nas escolas unitarias e centros incompletos, se
comparta máis dun centro.
PROPOSTAS
XERAIS:
§
Cómpre
considerar medidas especiais de protección á maternidade e de prevención de
riscos laborais.
§
A
Administración Educativa comprometerase á revisión dos postos itinerantes e á
súa redución, procedendo á ampliación dos catálogos dos centros para evitar os
desprazamentos.
§
Os
postos itinerantes serán voluntarios, polo que non poderán ser adxudicados
forzosamente nas adxudicacións provisionais, nin no concurso de traslados.
§
A
configuración dos horarios farase partindo, como máximo, de 18 períodos lectivos
semanais. O tempo de desprazamento entre o centro base e os centros, tanto para
a impartición de aulas como para a asistencia a reunións de órganos de
coordinación ou goberno, débese considerar como de docencia e o cómputo por
desprazamento nunca será inferior a media hora por desprazamento entre centro e
centro.
§
A
distancia entre o centro ou localidade de destino e os centros aos que se ten
que desprazar o profesorado, non será superior a 20 quilómetros nin terá unha
duración superior a 25 minutos, agás casos excepcionais.
§
O
profesorado terá dereito a percibir quilometraxe polos desprazamentos
realizados, tanto para impartir clase como para asistir a reunións de
coordinación, de acordo coas tarifas vixentes para axudas de custo (“dietas”)
aprobadas pola Xunta de Galiza.
§
Estabeleceranse
indemnizacións económicas para os vehículos, créditos brandos para a súa
adquisición e crearase un fondo para sinistros e un seguro de vida e accidentes
para accidentes durante os desprazamentos.
CONDICIÓNS
ESPECÍFICAS PARA O PROFESORADO ITINERANTE DOS CRAs:
Ademais
das propostas xerais para todo o profesorado que imparte docencia en máis dun
centro, propomos:
§
Os/As
profesores/as itinerantes impartirán docencia no menor número de centros
posíbel.
§
Os
horarios deben estar configurados de tal maneira que o desprazamento do/a
itinerante sexa o menor posíbel por día.
§
O/A
profesor/a itinerante non percorrerá nunca máis de dúas escolas á mañá e unha
pola tarde. Para iso, poderase adaptar a duración das sesións que nunca
superarán os 18 períodos lectivos.
MEDIDAS
DE PROTECCIÓN DA MATERNIDADE E DE PREVENCIÓN DE RISCOS
LABORAIS:
§
As
profesoras embarazadas tenderán a non impartir en máis dun centro durante a mesma xornada e poderán deixar
de itinerar, realizando distintos labores de apoio no centro base, a partir do
quinto mes de xestación.
§
No
caso da existencia de informe médico que desaconselle a realización de
itinerancias por risco laboral (especial sensibilidade aos riscos nos
desprazamentos ou risco para o embarazo) estabeleceranse con carácter
transitorio as medidas necesarias: realización de labores de apoio no centro
base, substitucións no contorno do domicilio…
§
Terase
en conta tamén os/as traballadores/as que polas súas características sexan
especialmente sensíbeis aos riscos que implican os
desprazamentos.
MODIFICACIÓN
DOS POSTOS DE TRABALLO:
§
Cando
se produza a modificación dun posto de traballo a itinerante, o profesorado
afectado, caso de ser definitivo, terá opción de permanecer nese posto ou ser
suprimido con dereito preferente á localidade.
§
Esta
mesma opción manterase naqueles casos en que a itinerancia pase a incrementarse
en máis dun 50%.