Oferta Pública de Emprego decepcionante
A CIG-Ensino critica a prepotencia da Consellaría
Na Mesa Sectorial celebrada esta mañá a central sindical recriminoulle a Educación que, unha vez máis, non negociara nin as especialidades nin o número de prazas da OPE “actuando coa soberbia habitual” e mesmo desprezando os acordos asinados cos sindicatos estatais, “que lle deron un cheque en branco para non convocar nin unha soa praza a maiores das existentes actualmente”. A CIG-Ensino censura ademais que se anuncie a distribución das 2.050 prazas sen poñer en común as xubilacións actuais e futuras nin avaliar os efectos que terá este reparto no persoal interino de cada especialidade
A Consellaría entrega na Mesa unha distribución das prazas por especialidades, cumprindo escrupulosamente cosas previsións, cun lixeiro incremento sobre a cifra inicial para darlle un verniz de suposta negociación.
Mais o certo é que non houbo posta en común sobre as xubilacións actuais e futuras por especialidades nin se valorou previamente o efecto do número de persoal interino en cada especialidade, como se pode apreciar na oferta presentada.
A CIG-Ensino reprochoulle hoxe as formas e o fondo á Consellaría de Educación que veu á Mesa Sectorial co reparto pechado das 2.050 prazas correspondentes á OPE deste ano, como é habitual no seu modo de proceder e despois de que o conselleiro anunciase as especialidades a convocar e o presidente Feijoó o número de prazas sen abrir ningunha posibilidade de negociación coas organizacións sindicais. “Así entende o Partido Popular a Consellaría de Educación, como unha finca privada na que ademais atopa quen lle siga o xogo”, denunciou o secretario nacional Suso Bermello, en alusión aos sindicatos estatais que asinaron co Ministerio e a Consellaría dous acordos case idénticos nos que se dá vía libre a que, nos próximos anos, non se convoque ningunha praza a maiores das existentes actualmente. “Queda claro que coa prepotencia non se xoga nin se debería pactar”, subliñou Suso Bermello.
Oferta insuficiente
No transcurso da Mesa, o representante da CIG-Ensino considerou que a actual OPE non cumpre coas expectativas tanto desde a perspectiva do servizo público como desde as demandas do persoal docente. “Sen incremento nos cadros de persoal non é posible mellorar a calidade do ensino, nin reducir as itinerancias, nin a impartición de afíns disparatadas, nin atender correctamente o alumnado con necesidades específicas de apoio educativo (NEAE). “Se o acordo fixa como tope a cifra de 30.000 docentes orzamentados para o ensino público galego non é posíbel reducir as rateos de alumnado por aula nin recuperar as 18 horas de xornada lectiva en Secundaria e as 21 en Infantil e Primaria. A simple substitución de persoal interino por persoal fixo, que é no que se van converter as oposicións convocadas ao abeiro deste acordo, sen un incremento global do profesorado non permitirá acometer as melloras necesarias nas nosas condicións de traballo”, insistiu Bermello.
Incide na inestabilidade laboral
Para a CIG-Ensino a actual OPE ademais deixa nunha posición vulnerábel o persoal interino que presta servizos en Galiza (3.828 docentes segundo datos de comezos de curso, que actualmente é unha cifra superior á que hai que engadirlle as miles de persoas que teñen contratos de substitución). Neste sentido, Bermello lembrou que “ofertar un número elevado de prazas debe ser o obxectivo para afianzar os postos de traballo pero esta oferta debe vir acompañada dun estudo rigoroso do persoal interino por especialidades e, por suposto, dun acordo de estabilidade que non deixe tirado un número importante de profesorado que leva moitos anos de servizos prestados e aquel que ten máis de 55 anos”. “Pechada a dobre vía ou o acceso diferenciado -que era a nosa demanda pero que o Ministerio non aceptou- e cunha oferta unilateral por parte da Consellaría non existe ningunha garantía para este colectivo que pode verse abocado ao desemprego a raíz destas convocatorias”. Neste sentido, a CIG-Ensino lanzou a proposta de que o actual acordo de interinos se converta nun acordo de estabilidade de forma que garanta o rescate daquelas persoas que poidan perder o seu posto de traballo.
A maiores, o voceiro sindical lembrou a necesidade de que se garanta un proceso selectivo que sexa realmente un concurso-oposición e que non aprobe a primeira fase de oposición un número de persoas que é practicamente o mesmo que o número de prazas que lle corresponde adxudicar a cada tribunal. Precisamente a reforma do Real Decreto de Acceso á docencia aprobado polo MECD non inclúe ningunha mellora ao respecto e introduce cambios na baremación que prexudica a boa parte do persoal interino que traballa en Galiza. O feito de que se reduza de 1 punto a 0,7 puntos por ano o tempo traballado para a Consellaría fai que todo aquel que non teña oito anos de servizos perderá puntuación con respecto ao baremo anterior.
As cifras
Segundo a información proporcionada pola Consellaría os datos da taxa de reposición son os seguintes: 1.028 xubilacións, 28 falecementos e 16 excedencias con perda de praza. Un total de 1.072 ás que se lle engaden 581 por riba da taxa de reposición e 397 prazas de promoción interna.
É un insulto á intelixencia que se dea por boa a existencia da taxa de reposición como se levase existindo toda a vida e vender calquera incremento sobre as xubilacións como se fose algo extraordinario. Que nese xogo entre quen goberna entra dentro da lóxica. Que o fagan organizacións sindicais é lamentábel. A taxa de reposición implantouna o goberno do PSOE no 2010, mantívoa e agravouna o PP e agora levántaselle o veto transitoria e parcialmente, en vez de eliminala de xeito definitivo. E mentres se pacta ese acordo, temos que escoitar na Mesa Sectorial que tanto a Consellaría como os sindicatos do pacto din estar en contra da taxa de reposición: esa taxa que aparece no acordo que asinaron.
Oferta corpo de profesores de ensino secundario
Código/especialidade |
Reserva persoas con discapacidade |
Libre |
Total |
|
004 |
Lingua Castelá e Literatura |
|
|
75 |
005 |
Xeografía e Historia |
|
|
65 |
006 |
Matemáticas |
|
|
153 |
007 |
Física e Química |
|
|
88 |
008 |
Bioloxía e Xeoloxía |
|
|
60 |
011 |
Inglés |
|
|
50 |
018 |
Orientación Educativa |
|
|
35 |
019 |
Tecnoloxía |
|
|
65 |
053 |
Lingua Galega e Literatura |
|
|
75 |
108 |
Intervención Sociocomunitaria |
|
|
20 |
110 |
Organización e Xestión Comercial |
|
|
25 |
113 |
Organización e Proxectos de Sistemas Enerxéticios |
|
|
15 |
117 |
Procesos Diagnósticos Clínicos e Produtos Ortorpotésicos |
|
|
15 |
118 |
Procesos Sanitarios |
|
|
22 |
125 |
Sistemas Electrotécnicos e Automáticos |
|
|
25 |
TOTAL |
|
|
788 |
Oferta corpo de profesores técnicos de formación profesional
Código/especialidade |
Reserva persoas con discapacidade |
Libre |
Total |
|
203 |
Estética |
|
|
20 |
205 |
Instalación e Mantemento de Equipos Térmicos e de Fluídos |
|
|
20 |
216 |
Operacións e Equipos de Produción agraria |
|
|
18 |
219 |
Procedementos de Diagnóstico Clínico e Ortoprotésico |
|
|
16 |
220 |
Procedementos Sanitarios e Asistenciais |
|
|
40 |
221 |
Procesos Comerciais |
|
|
24 |
226 |
Servizos de Restauración |
|
|
22 |
TOTAL |
|
|
160 |
Oferta corpo de mestres
Código/especialidade |
Reserva persoas con discapacidade |
Libre |
Total |
|
031 |
Educación Infantil |
|
|
110 |
032 |
Lingua Estranxeira: Inglés |
|
|
50 |
033 |
Lingua Estranxeira: Francés |
|
|
50 |
034 |
Educación Física |
|
|
55 |
035 |
Música |
|
|
35 |
036 |
Pedagoxía Terapéutica |
|
|
75 |
037 |
Audición e Linguaxe |
|
|
90 |
038 |
Educación Primaria |
|
|
240 |
TOTAL |
|
|
705 |
Oferta acceso do Subgrupo A2 ao Subgrupo A1
Corpo de profesores de ensino secundario
Código/Especialidade |
A 2-A1 |
Reserva persoas con discapacidade A2-A1 |
Total |
|
004 |
Lingua Castelá e Literatura |
|
|
25 |
005 |
Xeografía e Historia |
|
|
22 |
006 |
Matemáticas |
|
|
52 |
007 |
Física e Química |
|
|
29 |
008 |
Bioloxía e Xeoloxía |
|
|
21 |
011 |
Inglés |
|
|
18 |
018 |
Orientación Educativa |
|
|
12 |
019 |
Tecnoloxía |
|
|
22 |
053 |
Lingua Galega e Literatura |
|
|
23 |
108 |
Intervención Sociocomunitaria |
|
|
6 |
110 |
Organización e Xestión Comercial |
|
|
8 |
113 |
Organización e proxectos de sistemas enerxéticos |
|
|
5 |
117 |
Procesos diagnósticos clínicos e produtos ortoprotésicos |
|
|
5 |
118 |
Procesos Sanitarios |
|
|
6 |
125 |
Sistemas electrotécnicos e automáticos |
|
|
8 |
TOTAL |
|
|
262 |
Oferta acceso desde o Subgrupo A1 ao Subgrupo A1
Corpo de profesores de escolas oficiais de idiomas
Código/Especialidade |
A1-A1 |
Reserva persoal con discapacidade A1-A1 |
Total |
|
011 |
Inglés |
|
|
30 |
TOTAL |
|
|
30 |
Oferta acceso ao corpo de catedráticos de música e artes escénicas.
105 prazas